Arrakasta-kasua

Kontsumitzaile seniorraren barometroa.

Bezeroa Fundación Mapfre
Sector GKEak eta fundazioak
pareja de seniors mirando el mar

Mapfre Fundazioak eta Ageingnomics Ikerketa Zentroak Kontsumitzaile Seniorraren V. Barometroa egiteko aukera eman digu. Garrantzi demografiko, ekonomiko eta sozial handiko kolektibo hori ulertzeko funtsezko azterketa.

Kontsumitzaile Seniorraren V. Barometroak kolektibo hori sakonki ezagutzeko aukera ematen digu funtsezko gaietan; ez soilik arlo ekonomikoan, non gastuaren, aurrezkiaren, etxebizitzaren, aisiaren, erabilera teknologikoen berrikuspenari ekiten diogun, baita gizarte eta jarrerena ere, bizi-jarrerak, familia-euskarria, bizi-planak, sexualitatea eta adinkeria aztertuz.

Proiektua egiteko, Googleren laguntza izan dugu, eta kontsumo teknologikoari buruzko ikuspegi oso espezifikoa eman digu.

Aldaketa demografikoaren ikuspegi errealista da, biztanleriaren zahartzeak dakartzan aukera ekonomiko eta sozialetan oinarrituta. Modu positibo eta eskuragarrian hurbiltzea, kolektibo horrek Espainiako gizartearentzat benetan zer suposatzen duen erakutsiz.

Estatuko txostenarekin batera, zoom espezifikoa duten hiru monografiko garatu dira Madrilgo, Euskal Autonomia Erkidegoko eta Valentziako Erkidegoan.

Metodologia aplikatua.

Azterketa hau egiteko, kolektibo horren ezaugarri espezifikoei erantzuteko teknika ezin hobeak konbinatu dira.

  • Telefono bidezko elkarrizketak (Ikerfel Survey CATI sistema).
  • Elkarrizketak online (CAWI Ikerfel Survey sistema).

Laginaren tamaina eta diseinua.

55 urtetik gorakoen kontsumo gaitasuna neurtzen du ikerketak, eta arreta berezia jartzen du teknologian, aurrezkian, etxebizitzan eta turismoan.

Horretarako, ezaugarri hauek dituen lagin bati egindako elkarrizketetan oinarritzen ditu emaitzak:

 

Unibertsoa: Espainian bizi diren 55 urteko eta gehiagoko pertsonak.

Lagin-diseinua: ausazko lagina, geruzatua eta sexuaren eta adinaren araberako afijazio proportzionalarekin, eta afijazio erdiproportzionala, autonomia-erkidegoaren arabera, gainlaginarekin, Madrilgo, Euskal Autonomia Erkidegoko eta Valentziako Erkidegoko autonomia-erkidegoetan.

Laginaren tamaina: 2.259 elkarrizketa, adin-tarteen arabera honela banatuta:

  • 55-59 urte: %23
  • 60-64 urte: %21
  • 65-69 urte: %16
  • 70 urte edo gehiago: %40

Lagin-errorea: ±2,1%

Sakon aztertzen dugu etengabe hazten ari den kolektiboa, dagoeneko 16 milioi pertsona baino gehiago dituena eta gizartearentzat oinarrizko zutabea dena.

Ondorio nagusiak.

Estereotipoetatik harago, klitxe negatiboetatik urrun dagoen errealitatearen ikuspegia eskaintzen du Barometroak: seniorrek bizitzaz gozatzeko duten eskubidea aldarrikatzen dute -“irabazi egin diotelako”-, eta euren iritziz herrialde edadetua izaten jarraitzen dugula ohartarazten dute.

 

kontsumitzaile-senior-barometroa

  • Bere ustez, gizartearen gainerakoa behar baino lehenago zahartzen da.
  • Adinagatik diskriminatzen dituztela sentitzen du. 3,6 milioi senior diskriminatuta sentitu dira adinagatik.
  • Lan-ingurunean hasten den diskriminazio hori: 55-59 urteko 3 seniorretatik bat baztertuta sentitu da lanean.
  • Jendartearen segurtasun sarea nola den erakusten dute. %51k inguru hurbilari lagundu dio ekonomikoki azken urtean.
  • Ohiko etxebizitzaren jabeak dira: % 84k jabetzan du.
  • Zahartze osasungarriaren aldeko apustua: %80k elikadura zaintzen dute, eta %58k ariketa fisikoa egiten dute.
  • Aisia, turismoa eta kultura estimatzen ditu: 10etik 8k turismo bidez bidaiatzea aurreikusten dute datorren urtean.
  • Ez dago ados erretiroa hartzeko adina atzeratzearekin.
  • Mundu digitalera erabat konektatuta dago. 2023ko datuekin alderatuta, 74 eta 85 urte bitarteko pertsonen %27 gehiagok erabiltzen du Internet egunero, hau da, 850.000 pertsonak baino gehiagok.

Txosten osoak hemen kontsulta ditzakezu.

portada del informe

Datuetatik erabakietara

Bizi-kalitatea eta zerbitzu publikoekiko gogobetetzea Madrilen.

detalle de edificios en la gran via de madrid

Bezeroa MADRILGO UDALA

Sector Sektore Publikoa eta Administrazioa

Kasua ikusi

Datuetatik erabakietara

Euskal gizartearen aniztasuna aztertzen dugu Soziometroaren bidez.

puente de la salve y museo-guggenheim-bilbao

Bezeroa Eusko Jaurlaritza

Sector Sektore Publikoa eta Administrazioa

Kasua ikusi

Bezeroaren esperientzia hobetzea

Kutxabank KORNER. Gazteen segmentuaren arteko posizionamendua aztertzea.

grupo de jóvenes skaters sentados en un banco

Bezeroa KUTXABANK 

Sector Bankuak eta finantza-erakundeak

Kasua ikusi