Arrakasta-kasua

Kutxabank KORNER. Gazteen segmentuaren arteko posizionamendua aztertzea.

Bezeroa KUTXABANK 
Sector Bankuak eta finantza-erakundeak
grupo de jóvenes skaters sentados en un banco

Ikerketa kualitatibo baten bidez, gazte-segmentuarekiko estrategia birkokatzen laguntzen dugu. Horretarako, kolektibo horren eskaerak aztertzen ditugu, ondoren produktu eta zerbitzuen eskaintza definitzeko eta segmentu horren beharretara egokitzeko.

Ikerketaren helburu nagusia zen Kutxabank gazteen errealitatera hurbiltzea ikuspegi soziologikotik, interesatzen zaizkien, motibatzen dituzten, erakartzen dituzten eta gaur egungo eta etorkizuneko kezken pertzepzioa arakatuz.

Ikuspegi soziologiko horrez gain, finantza-gaiei lotutako alderdiak ere lantzen zituen:

  • Gastu eta aurrezki beharrak eta ohiturak.
  • Finantza-erakundeekiko interakzioaren bizi-zikloa.
  • Gazte eta bankuen arteko harremanean egia esateko uneak.
  • Preskripzioa eta finantza-erakundea hautatzeko trakzio-elementuak.

Jakina, dimentsio digitalak bazuen bere garrantzia solaskideak “finantza erakundeetatik urrun natibo digital” sentitzen ziren ikerketa batean.

Testuinguru horretatik abiatuta, finantza-erakunde baten irudi ideala aztertzen zen, eta helburua zen erakunde ideal hori diseinatzea, bezero izatea gustatuko litzaiekeena. Definitu beharko lukeen entitate ideala:

  • Nola komunikatu gazteekin
  • Zer komunikazio-estilo eta -tonu izan
  • Zer produktu eta zerbitzu eskaintzen diren finantzen esparruan eta gazteentzat interesgarriak diren beste esparru batzuetan
  • Harreman pertsonalen figura

Azken finean …

… gazte-segmentuarekiko harreman-eredu berri bat diseinatzea, finantza-arloa gazteen ikuspegitik ulertzeko modu bat.

unas manos sobre una pizarra sobre la que se colocan papeles adhesivos de colores en los que se indican ideas y conceptos

Aplikatutako metodologia.

Proiektu horrek hainbat fase eta irismen metodologiko izan zituen, eta aipagarriena prospekzio-fasea izan zen. Fase horretan, azterketa kualitatibo bat diseinatu zen, informazioa lortzeko zenbait teknika erabiliz.

  • Talde dinamika presentzialak.
  • World Cafe, 4-6 laguneko taldeekin.

Lanaren azpifaseak.

Hala, sakontze- eta prospekzio-fase horretan, zenbait lan-azpifase egituratu ziren:

  • Sakontze kualitatiboaren fasea. Bertan, Talde Dinamikak garatu ziren hiriko hainbat gunetan. Taldeen segmentazioa egin zen, ez kokapen geografikoari soilik erreparatuz, baizik eta aldagai hauei erreparatuz: adina, ikasketekiko eta jarduerarekiko egoera, diru-sarrerak eta emantzipazioa.
  • Proposamenak aztertzeko eta definitzeko fasea. Talde Dinamiketan jasotako informazioa eta Kutxabank-Ikerfel lantaldearen hausnarketak aztertu ondoren, eraiki eta testatu beharreko ardatz kontzeptual batzuk ezarri ziren.
  • Ondorioen fasea. Azken fase horretarako World Cafe teknika hautatu zen. Elkarrizketa egituratuko metodologia bat da, giro informal bat simulatzen duena, adibidez, lagunekin kafe bat hartzea, non parte-hartzaileek mahai txikietan aurrez zehaztutako alderdiei buruz hitz egiten duten. Aldian behin, parte-hartzaileek mahaiz mahai biratzen dute, ideiak eramanez eta aurreko elkarrizketei buruzko ideia eta kontzeptu berriak eraikiz.

Irismen metodologiko horrek aukera eman zigun hainbat ikuspegi aztertzeko, ereduak identifikatzeko eta gure helburuari buruzko ezagutza kolektiboa eraikitzeko: finantza-erakunde ideala eta gazteekin harremanetan jartzeko eredu berria.

Ondorioak.

Ikerketaren ondorioek gazteen beharrak eta eskaerak hobeto ulertzea ahalbidetu zuten, eskaintza pertsonalizatu baten bidez artatzea eta horiek transmititzeko komunikazio planaren ildo estrategikoak diseinatzea.

Azterlanaren helburuak eta itxaropenak oso ondo bete ziren, eta ondorio operatiboak atera ahal izan ziren Kutxabankek gazteen kolektiboarekiko duen jarrera berriari buruz. Kutxabank Korner programa izan zen horren isla praktikoa.

Azterketa horri esker, Kutxabankek oso informazio aberatsa eskuratu zuen, ez bakarrik estrategia diseinatzeko, baita gazteei entzuteko prozesuaren berri emateko ere.

Esteka hauetan ikus daitezke proiektu horren emaitzak:

Kuxabank Korner

World Café

The Power Revolution

Datuetatik erabakietara

Bizi-kalitatea eta zerbitzu publikoekiko gogobetetzea Madrilen.

detalle de edificios en la gran via de madrid

Bezeroa MADRILGO UDALA

Sector Sektore Publikoa eta Administrazioa

Kasua ikusi

Datuetatik erabakietara

Euskal gizartearen aniztasuna aztertzen dugu Soziometroaren bidez.

puente de la salve y museo-guggenheim-bilbao

Bezeroa Eusko Jaurlaritza

Sector Sektore Publikoa eta Administrazioa

Kasua ikusi

Etorkizunerako prestaketa

Kontsumitzaile seniorraren barometroa.

pareja de seniors mirando el mar

Bezeroa Fundación Mapfre

Sector GKEak eta fundazioak

Kasua ikusi

Zure iritziak axola digu. Parte hartu nahi baduzu: gure hurrengo ikasketak, bat egin gure komunitatearekin.

BAT EGIN